Köpvillkor

Jag förbehåller mig sig för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Företaget

Lilofant Design är ett registerat företag och varumärke som innehar F-skattsedel (7801255543) och är registrerad för moms.

Pris

Samtliga priser angivna i svenska kronor inkl. moms.

Vid eventuella prisändringar i webbutiken gäller det pris som är aktuellt vid din beställning. Jag har ingen minsta beställningssumma utan alla beställningar är välkomna.

Jag reserverar mig mot ev. slutsålda varor och meddelar dig som kund om detta sker.

Betalningsalternativ

Betalning sker via förskott genom Swedbank. Ordrar som valt förskottsbetalning men där betalning inte inkommit inom 3 dagar annulleras automatisk och måste då läggas om ifall man vill ha ordern.

Specifika villkor vid betalning av kontokort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder oss utav Swedbank för hantering av kortbetalning. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.

Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Vi accepterar bland annat Visa och Mastecard. För Swedbanks betaltjänster gäller Swedbanks allmänna villkor och sekretess-policy, vilken ni finner under respektive länk.

Avgifter

Jag redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Åldersgräns

Enligt lag kan Lilofant Design ej expediera beställningar till personer under 18 år.

SSL

Denna sida använder krypteringstekniken SSL för att garantera säkerheten för din personliga information. Denna teknik säkerställer att personuppgifter du lämnar i vår webbutik inte kan ses, avlyssnas eller ändras av någon tredje part på internet.

Återbetalningar

En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att jag har mottagit och godkänt din retur. Återbetalning för portokostnaden görs inte.​

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Jag tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar jag mig att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.

Produkter som använts kan ej reklameras, kontrollera därför noga att din leverans är felfri när den kommit.

Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan.

Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

Lilofant Design reserverar sig för färgåtergivning på bilder som kan variera mellan olika bildskärmar. Eftersom färger kan upplevas olika på olika bildskärmar så är det inte ett skäl för reklamation.

Leveranser – Leveranstid

Aktuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Normalt levereras av varor inom 2-5 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Fördröjningar med sändning kan bli vid mässor, erbjudanden samt vid sjukdom. Paket skickas med PostNord och DHL. Vilken transportör beror på vikten. Små paket skickas med PostNord och större med DHL.

Jag tar inget ansvar för Postens/DHLs leveranstider. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla detta till Posten/DHL eller utlämningsstället när du hämtar paketet. Anmälan ska styrkas av personalen som lämnar ut paketet. Du som kund är sedan skyldig att anmäla skadan till transportföretaget som paketet är skickat med (DHL) eller (PostNord).

Om varan skadas/försvinner under transport från Lilofant till dig som kund är Lilofant (betalnings)ansvarig. Om varan skadas/försvinner under transport till Lilofant är du som kund (betalnings)ansvarig.

Hämtning av order

I dagsläget finns ingen möjlighet att hämta sin order på plats då all tillverkning sker i min egna bostad.

Ej utlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att fakturera returfrakt om paketet returnerats (250 kronor inom Sverige). Önskas paketet skickas igen tillkommer ny fraktavgift.

OBS! Det är du som kund som ansvarar för att adress, mejladress och mobilnummer stämmer när du lägger ordern (felaktig adress kan medföra att paketet skickas fel samt felaktig mejladress och mobilnummer kan medföra att paketet inte aviseras utan skickas i retur).

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Jag kommer att göra allt som står i min makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen.
Jag förbehåller mig rätten att friskriva mig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Jag kommer EJ lösa ut paket mot postförskott. Efter kontakt med mig ang. ångrat köp ska produkten/produkterna skickats åter till mig inom 14 dagar. Paket som skickas senare kommer inte godkännas som ett ångrat köp.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller EJ produkter som är specialtillverkade (dvs uppsydda på beställning eller med namn/bild tryckt på). Skulle det dock vara något problem med eran order så skicka ett mejl inom 24 timmar efter mottagen order. Så ska vi försöka att göra vårt bästa att lösa problemet.

Cookies

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator eller enhet. Cookies används normalt för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val.

  • En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid.
  • En sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Denna försvinner när du stänger din webbläsare.

Vi använder inte permanenta cookies. Sessionscookies använder vi för att kontrollera om du är inloggad eller om du har placerat en vara i varukorgen, samt när du använder produktfiltreringen.

Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Om du inte vill tillåta cookies så kan du välja att ändra inställningar i din webbläsare så att de inte accepteras. Genom att acceptera cookies på din dator så anser Lilofant Design att du ger din tillåtelse att cookies används vid besök hos oss. Om din webbläsare eller brandvägg är inställd till att neka lagring av cookies kan du istället göra din beställning via e-post till info@lilofant.se.

0
    0
    Din varukorg
    Varukorgen är tomTillbaka till butiken
    Rulla till toppen